Jüdisches Tageblatt

Ab 26. Apr. 1901: Organ der orthodoxen Juden Ungarns
Budapest
Nr. 1 25. Juli 1899 Jg. 1 – Nr. 205 24. Okt. 1901 Jg. 3
Red.: Jakob Gabel, ab 29. Aug. 1900: Mar-Drór
Wöchentlich fünfmal / Folio

Szerkesztette Dornbusch Mór. Budapesten indult meg 1899. Megszűnt 1901.

“Lapunk kiváló munkatársa Gábel Jakab nagyváradi izr. polgári iskolai igazgató úrtól a következő
nyilatkozat közzétételére kérettünk fel:
Nyilatkozat.
Mindenféle más versióval szemben az érdeklődő közönségnek tudomására hozom, hogy a „Jüdisches
Tageblatt“ augusztus 22-ikén Dornbusch Mór aláírásával megjelent nyilatkozata az én tudtom és beleegyezésem nélkül látott ott napvilágot, mindaddig mig az én nevem alatt jelent meg ama lap, nem tűrtem volna, hogy abban bárki ilyen személyes természetű ügyet pertraktáljon. — Ez a körülmény — és
kizárólag ez — vezetett arra, amint azt a központi iroda elnökéhez aug 23-án intézett levelemben is kijelentettem, hogy a „Jüdisches Tageblatt” szerkesztőségéből kiléptem
Nagy-Várad, 1900. szept. 19.
Gábel Jakab

Hozzászólás